Vijesti

JU Gimnazija: Održan Sajam domaće hrane

JU Gimnazija: Održan Sajam domaće hrane

Povremeno se osjeti napredak, ali u državi koja nam je jedna, jedina, treba da je imperativ svakog bosanca i hercegovca domaća hrana i domaći prehrambreni proizvodi koji se proizvode na našem prostoru. To su uvidjeli i učenici i uposlenici JU Gimnazije Živinice koji su danas, 29. marta, u svojim prostorija ugostili eminentne stručnjake nutricioniste kao i nekoliko domaćih proizvođača koji su zajedno sa učenicima razgovarali na pomenutu problematiku. Održani okrugli sto na temu „Domaća hrana, značaj i konzumiranje domaćih prehrambenih proizvoda“ rezultirala je zaključcima koji mogu biti od izuzetne važnosti kada je u pitanju napredak bosanskohercegovačke privrede i društva.

 

Na okruglom stolu učešće je uzeo dr. Midhat Jašić,redovni profesor sa Univerziteta u Tuzli ,nutricionista, koji je istakao trnute anomalije u bosanskohercegovačkom društvu siromaštvo, nezaposlenost i korupciju, koja nagria svako društvo pa i naše. Istaknuto je značaj nutritivnih vrijednosti domaćih prehrambrenih proizvoda koji su dostupniji kontrolama od strane Agencije za certificiranje halal kvalitete, o tome su pričali predstavnici Agencije za certificiranje halal kvalitete. Gosti iz javnog i kulturnog života naše lokalne zajednice , kao i učenici i uposlenici imali su priliku čuju koji je značaj i prednost kupovine domaće hrane.

 

I sami učenici su koji su učestvovali u realizaciji današnjeg za našu gimnaziju izuzetno važnog događaja, istakli da se susreću kroz časove odeljenske zajednice, kao i časove biologije i hemije o vrijednostima domaćih proizvoda i uključeni su u kampanju „Kupujmo, koristimo domaće“,kroz razne projekte , ali današni projekat ima praktičnu vrijednost, jer je u okviru okruglog stola organizovan i prvi sajam domaće hrane, gdje je nekoliko privrednih subjekata na svojim štandovima ponudili svoje svoje domače prehrambene proizvode koji su se mogli degustirati i ujedno potvrditi kvalitet domaćeg proizvoda. Učesnici prvog sajma domaće hrane su poznati na našim prostorima jer oni su se pokazali kao bitan faktor u razvoju lokalnih zajednica jer zapošljavaju veliki broj stanovništva, generatori su finansiskih pozitivnih tokova u našem društvu. Ali ni učenici nisu ostali dužni , pa su u okviru vijeća učenika JU Gimnazije Živinice, organizovali svoje štandove, gdje su izložili svoju hranu koju su sami pripremali i koju su pokazali učesnicima okruglog stola i učesnicima sajma da i oni znaju priređivati izuzetno atraktivne slatkiše, kolače.

 

“Upalimo svjetlo” u BH ekonomiji

Na održanom okruglom stolu na temu „Domaća hrana, značaj i konzumiranje domaćih prehrambenih proizvoda“
govorili su Mirela Ramić, uposlenica domaće mesne industrije, dr.Midhat Jašić, profesor na Tehnološkom fakultetu, dr.Sead Noćajević, profesor u JU „Gimnazija Živinice, Bakir Šljivić učenik „Gimnazije Živinice“ i Dženana Salihović, učenica „Gimnazije.

 

Ovaj projekat su podržali i :
• Mljekara Noćko, Živinice
• Mesna industrija Ovako, Sarajevo
• Mesna industrija Menprom, Tuzla
• Zada pharmaceuticals, Lukavac
• Medijske kuće, TV Živinice, TVTK,
• Printani medij Dnevni Avaz
• Potrali www.živinice.ba

 

U kulturnom dijelu programa nastupio je vrhunski bosanskohercegovački glumac Elmir Krivalić ,koji je recitovao izuzetno nadahnute stihove, o našoj jednoj jedinoj domovini Bosni i Hercegovini.

Poruka današnjeg događaja u živiničkoj Gimanaziji je ‘Upalimo svjetlo u Bosni i Hercegovini’ kojom se želi skrenuti pažnja na direktne efekte kupovine domaćih proizvoda i usluga na razvoj bh. ekonomije. Samo mesa i mesnih prerađevina je u BiH uvezeno 227 milijuna KM, žitarica 252 milijuna KM, mlijeka 142 milijuna KM, alkoholnih i bezalkoholnih pića 224 milijuna KM, farmaceutskih proizvoda 553 milijuna KM. Svi ovi proizvodi proizvode se i u Bosni i Hercegovini i imaju kvalitet. Između ostalog, pozvani su građani da tokom kupovine zamijene samo jedan uvozni proizvod domaćim, što bi omogućilo rast domaćih firmi i otvaranje novih radnih mjesta.

 

(www.zivinice.ba)

Svijest kod naših bosanskohercegovačkih građana o domaćim prehrambrenim prizvodima koji su izloženi nepravednoj konkurenciji na izuzetno niskom nivou. Te je opravdana kampanja „Kupujmo, koristimo domaće“, koja je već nekih dvanajest godina prisutna na prostoru BiH.